Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO XVENT.PL

 

I. Postanowienia ogólne

 

  1. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o poniżej wskazanych terminach, należy przez nie rozumieć:

a) Sprzedawca: Xvent Sp. z o.o. ul. Piłsudskiego 17/4; 35-074 Rzeszów

KRS 0000776396, NIP: 5170397909, REGON: 382809530, 

e-mail: [email protected]

b) Regulamin-  niniejszy dokument określający warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez

Usługodawcę, to jest ogólne warunki sprzedaży towaru i jego dostawy;

c) Klient– osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych,

zawierająca z Usługodawcą umowę sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią

działalnością gospodarczą lub zawodową (konsument w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Dz.U.2014, poz.827), osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania,

przedsiębiorca w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz.U.2014.121 j.t.);

d) Sklep internetowy-  witryna umieszczona w sieci Internet pod adresem www.xvent.plprzeznaczona do prezentacji oferty Usługodawcy oraz składania zamówień;

e) Towar– artykuły branży budowlanej – instalacyjnej - wentylacyjnej itp.  sprzedawane detalicznie przez Usługodawcę w Sklepieinternetowym;

f) Zamówienie–  prowadzące do zawarcia umowy sprzedaży oświadczenie woli Klienta wskazujące nawybrane przez niego Towary określonego rodzaju i ilości. 

 

  1. Niniejszy Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej przez Usługodawcę z Klientem, a akceptacją Regulaminu jest dobrowolna, jednak konieczna do zawarcia umowy sprzedaży.

 

  1. Informacje o Towarach znajdujących się w ofercie Sklepu internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z treścią Regulaminu.

 

  1. Nazwa oraz logo Usługodawcy stanowią dobro prawnie chronione, jakiekolwiek ich wykorzystywanie bez uzyskania wcześniejszej pisemnej zgody jest zabronione.

 

II. Zasady realizacji umowy sprzedaży

 

  1. Szczegółowe warunki umowy sprzedaży określają postanowienia Regulaminu, obowiązujące przepisy oraz ewentualne dodatkowe indywidualne pisemne ustalenia stron.
  2. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie potwierdzenia Klientowi możliwości zrealizowania zamówienia przez Usługodawcę.
  3. Do zawarcia umowy sprzedaży niezbędne jest:

a) zapoznanie się Klienta z Regulaminem i zaakceptowanie jego treści;

b) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, otrzymywanie informacji generowanych przez

system oraz informacji od Usługodawcy dotyczących realizacji Zamówienia;

c) poprawne złożenie Zamówienia;

d) zobowiązanie do zapłaty ceny i dostawy Towaru;

e) potwierdzenie Zamówienia przez Usługodawcę.

 

  1. Składając Zamówienie klient może zarejestrować się w Sklepie internetowym poprzez utworzenie konta w systemie informatycznym i ustalenie poufnego loginu i hasła. Składając kolejne Zamówienia Klient może korzystać z wcześniej ustalonego loginu i hasła do utworzonego konta.
  2. Klient jest zobowiązany do ochrony danych uwierzytelniających dostęp do konta w Sklepie internetowym przed dostępem osób nieuprawnionych.
  3. Dokonując rejestracji oraz składając Zamówienie Klient oświadcza, iż:

a) zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego treść;

b) podane przez niego w formularzu rejestracyjnym dane są prawdziwe;

c) wyraża zgodę na przetwarzanie podanych danych w celach związanych z realizacją umowy                                   sprzedaży;

d) wyraża zgodę na otrzymywanie na wskazany adres poczty elektronicznej informacji generowanych przez system oraz informacji od Usługodawcy dotyczących realizacji Zamówienia.

  1. Dokonując rejestracji Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie na wskazany adres poczty elektronicznej informacji handlowych i marketingowych.  Powyższa zgoda może być w każdym czasie odwołana. 
  2. Z chwilą dokonania rejestracji Klient zawiera z Usługodawcą umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, którą może wypowiedzieć w każdym czasie poprzez oświadczenie wysłane za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres Usługodawcy.
  3. Klient nie może wprowadzać do systemu treści o charakterze bezprawnym.

 

III. Składanie zamówień

  1. Składając Zamówienie Klient wskazuje rodzaj i ilość Towaru, zobowiązuje się do jego odbioru oraz zapłaty ceny.
  2. Zamówienia mogą być składane w Sklepie internetowym przez 24 godziny na dobę. 
  3. Przed przystąpieniem do realizacji Zamówienia Usługodawca potwierdza złożone Zamówienie.
  4. Potwierdzenie Zamówienia jest dokonywane przez Usługodawcę drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres w terminie do 3 dni roboczych od złożenia Zamówienia.
  5. W przypadku braku potwierdzenia Zamówienia zalecany jest niezwłoczny kontakt Klienta z Usługodawcą celem zapewnienia prawidłowej realizacji usługi.  
  6. Realizacja Zamówień i dostawa Towarów odbywa się w godzinach od 8:00-19:00 w dni robocze i może potrwać przy Zamówieniach dostarczanych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej łącznie do  3  dni roboczych, a przy Zamówieniach dostarczanych za granicę łącznie do 14 dni roboczych.

 

IV. Zasady dokonywania płatności

  1. Widoczna w Sklepie internetowym cena sprzedaży Towaru nie zawiera kosztów dostawy.
  2. Ostateczna cena sprzedaży zawierająca koszty dostawy i inne (np.  koszt doręczenia za pobraniem) wskazana jest w podsumowaniu Zamówienia przed jego ostatecznym zatwierdzeniem.
  3. Widoczne w Sklepie internetowym ceny Towarów oraz koszty dostawy i inne są cenami brutto uwzględniającymi podatek od towarów i usług VAT, cła i inne opłaty w wysokości określonej właściwymi przepisami, wyrażonymi w walucie polskiej.
  4. Zapłata ceny sprzedaży powinna nastąpić:

a) poprzez przelew tradycyjny na rachunek bankowy Usługodawcy podany na stronach Sklepu internetowego w terminie 3 dni roboczych od chwili dokonania zakupu Towaru;

b) poprzez przelew za pośrednictwem operatora Przelewy24.pl lub Payu w terminie 3 dni roboczych od chwili dokonania zakupu Towaru;

c) w chwili odbioru za tzw. pobraniem;

  1. Klient składając Zamówienie wybiera preferowaną przez siebie formę płatności.
  2. W przypadku niedokonania wpłaty w terminie 3 dni roboczych od dokonania zakupu, jeśli Klient nie wybrał płatności za tzw. pobraniem, Zamówienie zostaje anulowane.
  3. Klient otrzymuje dokument sprzedaży w postaci paragonu wraz z dostawą Towaru, jeśli składając Zamówienie zgłosił chęć otrzymania faktury VAT i podał niezbędne w tym celu dane.
  4. Faktury VAT przesyłane są do klienta drogą elektroniczną na podany przez niego adres w procesie rejestracji.

 

V. Zasady realizacji dostawy

  1. Dostawa Towarów odbywa się na adres dostawy wskazany przez Klienta w Zamówieniu.
  2. Usługodawca realizuje dostawę Towarów we własnym zakresie lub za pośrednictwem firmy kurierskiej lub operatora pocztowego.
  3. Nie ma możliwości zakupu i odbioru towaru w siedzibie firmy
  4. Koszty dostawy są wskazane na stronach Sklepu internetowego oraz w formularzu Zamówienia i zależą od wybranej przez Klienta formy płatności i rodzaju dostawy.
  5. Dostawa Towarów odbywa się na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz krajów wskazanych na stronie Sklepu internetowego.
  6. Składane Zamówienia nie są realizowane w niedziele, święta, dni ustawowo wolne od pracy, a także w inne dni przyjęte w przedsiębiorstwie Usługodawcy jako wolne od pracy, o których poinformował on na stronach Sklepu internetowego przed złożeniem Zamówienia przez Klienta.

 

VI. Reklamacje

  1. Usługodawca zobowiązuje się dostarczać Klientowi Towar wolny od wad istotnych i wad fizycznych.
  2. Wadą fizyczną Towaru jest jego niezgodność z umową sprzedaży, w sytuacji gdy Towar:

a)nie ma właściwości, które Towar tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel oznaczony w umowie

sprzedaży albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia Towaru;

b)

nie ma właściwości, o których istnieniu Usługodawca zapewnił Klienta, w tym przedstawiając próbkę

lub wzór;

c)

nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował przy zawarciu umowy sprzedaży, a

Usługodawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

d) został Klientowi wydany w stanie niezupełnym.

    

 

  1. Nie jest wadą fizyczną ubytek czy też uszkodzenie Towaru, o którym Klient został poinformowany przed dokonaniem jego zakupu. 
  2. Nie stanowią o niezgodności towaru z umową różnice pomiędzy rzeczywistym wyglądem dostarczonego towaru a jego zdjęciem umieszczonym w Sklepie internetowym, jeśli są one wynikiem indywidualnych ustawień komputera Klienta (kolor, wygląd faktury, proporcje itd.)
  3. Procedura reklamacyjna rozpatrywana jest w terminie 2 tygodni.