Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO XVENT.PL
I. Postanowienia ogólne
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o poniżej wskazanych terminach, należy przez nie rozumieć:
a) Sprzedawca: Xvent Sp. z o.o. ul. Piłsudskiego 17/4; 35-074 Rzeszów
KRS 0000776396, NIP: 5170397909, REGON: 382809530,
e-mail: [email protected]
b) Regulamin- niniejszy dokument określający warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez
Usługodawcę, to jest ogólne warunki sprzedaży towaru i jego dostawy;
c) Klient– osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
zawierająca z Usługodawcą umowę sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią
działalnością gospodarczą lub zawodową (konsument w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Dz.U.2014, poz.827), osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania,
przedsiębiorca w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz.U.2014.121 j.t.);
d) Sklep internetowy- witryna umieszczona w sieci Internet pod adresem www.xvent.plprzeznaczona do prezentacji oferty Usługodawcy oraz składania zamówień;
e) Towar– artykuły branży budowlanej – instalacyjnej - wentylacyjnej itp. sprzedawane detalicznie przez Usługodawcę w Sklepieinternetowym;
f) Zamówienie– prowadzące do zawarcia umowy sprzedaży oświadczenie woli Klienta wskazujące nawybrane przez niego Towary określonego rodzaju i ilości.
- Niniejszy Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej przez Usługodawcę z Klientem, a akceptacją Regulaminu jest dobrowolna, jednak konieczna do zawarcia umowy sprzedaży.
- Informacje o Towarach znajdujących się w ofercie Sklepu internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z treścią Regulaminu.
- Nazwa oraz logo Usługodawcy stanowią dobro prawnie chronione, jakiekolwiek ich wykorzystywanie bez uzyskania wcześniejszej pisemnej zgody jest zabronione.
II. Zasady realizacji umowy sprzedaży
- Szczegółowe warunki umowy sprzedaży określają postanowienia Regulaminu, obowiązujące przepisy oraz ewentualne dodatkowe indywidualne pisemne ustalenia stron.
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie potwierdzenia Klientowi możliwości zrealizowania zamówienia przez Usługodawcę.
- Do zawarcia umowy sprzedaży niezbędne jest:
a) zapoznanie się Klienta z Regulaminem i zaakceptowanie jego treści;
b) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, otrzymywanie informacji generowanych przez
system oraz informacji od Usługodawcy dotyczących realizacji Zamówienia;
c) poprawne złożenie Zamówienia;
d) zobowiązanie do zapłaty ceny i dostawy Towaru;
e) potwierdzenie Zamówienia przez Usługodawcę.
- Składając Zamówienie klient może zarejestrować się w Sklepie internetowym poprzez utworzenie konta w systemie informatycznym i ustalenie poufnego loginu i hasła. Składając kolejne Zamówienia Klient może korzystać z wcześniej ustalonego loginu i hasła do utworzonego konta.
- Klient jest zobowiązany do ochrony danych uwierzytelniających dostęp do konta w Sklepie internetowym przed dostępem osób nieuprawnionych.
- Dokonując rejestracji oraz składając Zamówienie Klient oświadcza, iż:
a) zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego treść;
b) podane przez niego w formularzu rejestracyjnym dane są prawdziwe;
c) wyraża zgodę na przetwarzanie podanych danych w celach związanych z realizacją umowy sprzedaży;
d) wyraża zgodę na otrzymywanie na wskazany adres poczty elektronicznej informacji generowanych przez system oraz informacji od Usługodawcy dotyczących realizacji Zamówienia.
- Dokonując rejestracji Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie na wskazany adres poczty elektronicznej informacji handlowych i marketingowych. Powyższa zgoda może być w każdym czasie odwołana.
- Z chwilą dokonania rejestracji Klient zawiera z Usługodawcą umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, którą może wypowiedzieć w każdym czasie poprzez oświadczenie wysłane za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres Usługodawcy.
- Klient nie może wprowadzać do systemu treści o charakterze bezprawnym.
III. Składanie zamówień
- Składając Zamówienie Klient wskazuje rodzaj i ilość Towaru, zobowiązuje się do jego odbioru oraz zapłaty ceny.
- Zamówienia mogą być składane w Sklepie internetowym przez 24 godziny na dobę.
- Przed przystąpieniem do realizacji Zamówienia Usługodawca potwierdza złożone Zamówienie.
- Potwierdzenie Zamówienia jest dokonywane przez Usługodawcę drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres w terminie do 3 dni roboczych od złożenia Zamówienia.
- W przypadku braku potwierdzenia Zamówienia zalecany jest niezwłoczny kontakt Klienta z Usługodawcą celem zapewnienia prawidłowej realizacji usługi.
- Realizacja Zamówień i dostawa Towarów odbywa się w godzinach od 8:00-19:00 w dni robocze i może potrwać przy Zamówieniach dostarczanych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej łącznie do 3 dni roboczych, a przy Zamówieniach dostarczanych za granicę łącznie do 14 dni roboczych.
IV. Zasady dokonywania płatności
- Widoczna w Sklepie internetowym cena sprzedaży Towaru nie zawiera kosztów dostawy.
- Ostateczna cena sprzedaży zawierająca koszty dostawy i inne (np. koszt doręczenia za pobraniem) wskazana jest w podsumowaniu Zamówienia przed jego ostatecznym zatwierdzeniem.
- Widoczne w Sklepie internetowym ceny Towarów oraz koszty dostawy i inne są cenami brutto uwzględniającymi podatek od towarów i usług VAT, cła i inne opłaty w wysokości określonej właściwymi przepisami, wyrażonymi w walucie polskiej.
- Zapłata ceny sprzedaży powinna nastąpić:
a) poprzez przelew tradycyjny na rachunek bankowy Usługodawcy podany na stronach Sklepu internetowego w terminie 3 dni roboczych od chwili dokonania zakupu Towaru;
b) poprzez przelew za pośrednictwem operatora Przelewy24.pl lub Payu w terminie 3 dni roboczych od chwili dokonania zakupu Towaru;
c) w chwili odbioru za tzw. pobraniem;
- Klient składając Zamówienie wybiera preferowaną przez siebie formę płatności.
- W przypadku niedokonania wpłaty w terminie 3 dni roboczych od dokonania zakupu, jeśli Klient nie wybrał płatności za tzw. pobraniem, Zamówienie zostaje anulowane.
- Klient otrzymuje dokument sprzedaży w postaci paragonu wraz z dostawą Towaru, jeśli składając Zamówienie zgłosił chęć otrzymania faktury VAT i podał niezbędne w tym celu dane.
- Faktury VAT przesyłane są do klienta drogą elektroniczną na podany przez niego adres w procesie rejestracji.
V. Zasady realizacji dostawy
- Dostawa Towarów odbywa się na adres dostawy wskazany przez Klienta w Zamówieniu.
- Usługodawca realizuje dostawę Towarów we własnym zakresie lub za pośrednictwem firmy kurierskiej lub operatora pocztowego.
- Nie ma możliwości zakupu i odbioru towaru w siedzibie firmy
- Koszty dostawy są wskazane na stronach Sklepu internetowego oraz w formularzu Zamówienia i zależą od wybranej przez Klienta formy płatności i rodzaju dostawy.
- Dostawa Towarów odbywa się na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz krajów wskazanych na stronie Sklepu internetowego.
- Składane Zamówienia nie są realizowane w niedziele, święta, dni ustawowo wolne od pracy, a także w inne dni przyjęte w przedsiębiorstwie Usługodawcy jako wolne od pracy, o których poinformował on na stronach Sklepu internetowego przed złożeniem Zamówienia przez Klienta.
VI. Reklamacje
- Usługodawca zobowiązuje się dostarczać Klientowi Towar wolny od wad istotnych i wad fizycznych.
- Wadą fizyczną Towaru jest jego niezgodność z umową sprzedaży, w sytuacji gdy Towar:
a)nie ma właściwości, które Towar tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel oznaczony w umowie
sprzedaży albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia Towaru;
b)
nie ma właściwości, o których istnieniu Usługodawca zapewnił Klienta, w tym przedstawiając próbkę
lub wzór;
c)
nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował przy zawarciu umowy sprzedaży, a
Usługodawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
d) został Klientowi wydany w stanie niezupełnym.
- Nie jest wadą fizyczną ubytek czy też uszkodzenie Towaru, o którym Klient został poinformowany przed dokonaniem jego zakupu.
- Nie stanowią o niezgodności towaru z umową różnice pomiędzy rzeczywistym wyglądem dostarczonego towaru a jego zdjęciem umieszczonym w Sklepie internetowym, jeśli są one wynikiem indywidualnych ustawień komputera Klienta (kolor, wygląd faktury, proporcje itd.)
- Procedura reklamacyjna rozpatrywana jest w terminie 2 tygodni.